Kto może zapisać się do Fundacji?
Do Fundacji może zapisać/ zgłosić się każdy kto takiej pomocy potrzebuje. Jeśli jesteś:
- osobą chorą, która zmaga się z choroba, potrzebujesz środków na kosztowne leczenie, operacje;
- osobą po wypadku samochodowym, komunikacyjnym;
- osobą niepełnosprawną posiadającą orzeczenie o niepełnosprawności;
- osobą w trudnej sytuacji życiowej – jeśli brakuje Ci środków na życie, tj. jedzenie, leki, opał, odzież, książki oraz inne pomoce edukacyjne dla Ciebie oraz najbliższych;
- osobą, która chce realizować swoje pasje, marzenia, ale brak Ci środków;
- dyrektorem szkoły, ośrodka wychowawczego i chcesz doposażyć placówkę w pomoce dydaktyczne (niezbędne do prowadzenia zajęć z dziećmi i młodzieżą) typu: nowy laptop, rzutnik, tablica multimedialna. Potrzebujesz nowych szafek do przechowywania dziecięcych podręczników, prac artystycznych itp. Potrzebujesz nowych ławek, krzeseł, rolet okiennych do sal lekcyjnych;
- dyrektorem przedszkola, w którym brakuje nowych zabawek, gier edukacyjnych. Potrzebujesz doposażyć plac zabaw na dworze o nowe atrakcje. Chcesz stworzyć w ogrodzie przedszkolnym zielony, przyrodniczy kącik, wzbogacając go o nowe krzewy, kwiaty ale również odpowiednio przystosowane siedziska czy stoły dla najmłodszych jak i opiekunów dzieci;
- reprezentantem lokalnej fundacji czy stowarzyszenia, działasz dla dobra społeczności, dbasz o wspólna integracje o charakterze kulturalnym, społecznym, sportowym, edukacyjnym i potrzebujesz środków na realizacje celów swojej fundacji, stowarzyszenia;
- osobą, która pomaga zwierzętom, prowadzisz schronisko, potrzebujesz środków na pokarm dla zwierząt, na wizyty u weterynarza, leki.
Na co można wydawać środki?
- osoby chore, niepełnosprawne; na leki, leczenie, opłaty na wizyty lekarskie, konsultacje medyczne, rehabilitacje, sprzęt rehabilitacyjny, środki medyczne, wózki inwalidzkie, specjalistyczne jedzenie;
- osoby w trudnej sytuacji życiowej: na leki, środki pierwszej potrzeby takie jak żywność, opal, rachunki;
- osoby z pasja: na zakup niezbędnego sprzętu sportowego potrzebnego do rozwijania swoich pasji, strojów sportowych, strojów tanecznych, profesjonalnego obuwia, opłacanie szkoleń i treningów podnoszących kwalifikacje;
- placówki oświatowe: na zakup książek do biblioteki, materiałów dydaktycznych typu; papier ksero, kredki, flamastry, długopisy, kleje, nożyczki, kolorowy papier, drukarki, tusze do drukarek, sprzęt sportowy niezbędny w prowadzeniu zajęć z wychowania fizycznego np.: piłki do koszykówki, piłki nożne, piłki lekarskie, szarfy, pachołki, materace. Przedmioty typu; laptopy, tablety, rzutniki, tablice multimedialne. Artykuły niezbędne w prowadzeniu stołówki szkolnej np.: talerze, kubki, garnki, termosy, kuchenki gazowe, elektryczne, zmywarki. Środki czystości typu: płyn do mycia podłóg, płyn do zmywania, papier toaletowy itp.; pomoc finansowa tj. stypendia dla najzdolniejszych uczniów zarówno w nauce jak i w sporcie, nagrody materialne dla uczniów typu puchary, medale, książki, bony upominkowe. Doposażenie terenu zielonego wokół szkoły m.in. w nowe ogrodzenie, kostkę brukowa, kwiaty, krzewy i inne rośliny zielone. Modernizacja budynku szkoły m.in. poprzez pomalowanie ścian w salach lekcyjnych, położenie nowego parkietu, paneli, zakup rolet okiennych. Montaż instalacji podnoszących bezpieczeństwo uczniów m.in. czytnik kart osób wchodzących, monitoring. Organizowanie rożnego rodzaju imprez o charakterze integracyjnym, kulturalnym: np. piknik z okazji Dnia dziecka, zakup biletów do kina, teatru;
- kluby sportowe: na zakup sprzętu sportowego niezbędnego do prowadzenia treningów typu; piłki do nogi, do koszykówki, opłaty za zakwaterowanie, wyżywienie sportowców biorących udział w zawodach, turniejach, opłaty za wynajęcie hali do ćwiczeń, opłaty za transport zawodników na mecze, turnieje, zakup strojów i obuwia sportowego, nagrody typu medale, puchary, bony upominkowe, modernizacje obiektów sportowych, zakup materiałów budowlanych niezbędnych do przeprowadzenia remontu sali treningowej, szatni itp., zorganizowanie rożnego rodzaju imprez o charakterze sportowym, integracyjnym np.; wigilia dla zawodników, zakup artykułów żywnościowych niezbędnych do przygotowania paczek np. z okazji Mikołaja itp.;
- schroniska dla zwierząt: na wizyty w gabinecie weterynaryjnym, leki dla czworonogów, jedzenie, obroże, smycze, zabawki dla psów i kotów, budy, kojce, ręczniki, koce.
Czy partner ponosi koszty współpracy?
Zgodnie z Porozumieniem o współpracy, Fundacja pobiera na cele statutowe1 10% od pozyskanej kwoty z 1% podatku. OSOBY NIEPELNOSPRAWNE i OSOBY W TRUDNEJ SYTUACJI MATERIALNEJ OTRZYMUJA 100% zgromadzonych środków. Poza podziałem procentowym, nie ma żadnych dodatkowych opłat. Materiały w postaci wizytówek i plakatów do promowania akcji zbiórki 1% podatku są wysyłane bezpłatnie.
Czy współpraca w zakresie zbiórki 1% podatku zawierana jest na jeden rok?
Nie – porozumienie jest bezterminowe, to Partner decyduje, jak długo chce współpracować z naszą Fundacją.
Jakie trzeba spełnić wymagania, żeby zapisać się do fundacji?
Podmiot nie może być OPP i prowadzić działalności gospodarczej, nie ma innych ograniczeń.
Czy trzeba mieć własny numer KRS?
Do współpracy z Fundacją Studencką „Młodzi-Młodym” nie potrzeba własnego numeru KRS. Do zbiórki 1% podatku udostępniamy Partnerom nasz numer KRS i indywidualny cel szczegółowy ustalany bezpośrednio z każdym Partnerem.
Jak pomagamy w pozyskiwaniu 1% podatku?
Po dołączeniu do Fundacji, w celu promowania własnej akcji pozyskiwania 1% podatku, Partnerzy otrzymują od nas:
- 500 szt. papierowych wizytówek z wpisanym numerem KRS i indywidualnym celem szczegółowym dla Każdego Partnera.
- Darmowe konto na stronie fsmm.pl tzw. Panel Partnera wraz z miejscem na zdjęcia i opis akcji. Osoby odwiedzające profile Partnerów mogą dokonywać przelewów darowizn bezpośrednio dla każdego Partnera za pomocą PayU.
- Kompetentną obsługę - nasi Partnerzy mają stały dostęp do porad i wskazówek pracowników Fundacji pod numerem telefonu 795 795 747.
- Bezpłatne materiały promocyjne w postaci wizytówki w formie elektronicznej z wpisanym numerem KRS i celem szczegółowym indywidualnym dla każdego Partnera oraz plakat w wersji elektronicznej informujący o akcji.
- Darmowy program do rozliczania PIT - dostępny bezpośrednio z Panelu Partnera dla wszystkich osób odwiedzających profil.
- 500 szt. papierowych wizytówek oraz 10 szt. plakatow z wpisanym numerem KRS i indywidualnym celem szczegółowym dla Każdego Partnera o;
- darmowe konto na stronie fsmm.pl tzw. Panel Partnera wraz z miejscem na zdjęcia i opis akcji. Osoby odwiedzające profile Partnerów mogą dokonywać przelewów darowizn bezpośrednio dla każdego Partnera za pomocą PayU;
- kompetentną obsługę – nasi Partnerzy mają stały dostęp do porad i wskazówek pracowników Fundacji pod numerem telefonu 795 795 747;
- bezpłatne materiały promocyjne w postaci wizytówki w formie elektronicznej z wpisanym numerem KRS i celem szczegółowym indywidualnym dla każdego Partnera oraz plakat w wersji elektronicznej informujący o akcji;
- darmowy program do rozliczania PIT – dostępny bezpośrednio z Panelu Partnera dla wszystkich osób odwiedzających profil.
Kiedy są ogłaszane wyniki zbiórki z 1% podatku?
Pieniądze zebrane w ramach 1% podatku dostępne są dla Partnera od 15 listopada każdego roku.
W jakim terminie od ogłoszenia wyników zbiórki należy wypłacić środki?
Nie ma określonego terminu na wypłatę środków. Są one dostępne przez cały czas do momentu ich całkowitego wykorzystania przez Partnera. Środki mogą być kumulowane np. przez kilka lat. Mogą również być wypłacane częściowo, transzami- nie trzeba wypłacać jednorazowo całej zabranej kwoty.
Jakie są możliwości wypłaty środków?
Istnieją dwie formy otrzymania zgromadzonych środków - darowizna pieniężna i darowizna rzeczowa.
- darowizna pieniężna – umowa przekazania darowizny pieniężnej to dokument, na podstawie którego Fundacja dokonuje przelewu zgromadzonych funduszy na określony przez Partnera numer konta bankowego. Partner wypełnia i drukuje umowę darowizny pieniężnej, a następnie wysyła umowę na adres Fundacji. Po otrzymaniu dokumentu Fundacja przekazuje środki pieniężne na rachunek bankowy Partnera. Płatność następuje w ciągu 21 dni roboczych, licząc od dnia otrzymania przez Fundację dokumentów. Po wykorzystaniu środków z 1% podatku Partner zobowiązany jest udokumentować, na co wydał przekazaną darowiznę, przesyłając na adres Fundacji kopię faktur (wystawionych na Partnera) i sprawozdanie ze sposobu wykorzystania kwoty darowizny;
- darowizna rzeczowa – umowa przekazania darowizny rzeczowej to dokument, na podstawie którego Fundacja dokonuje płatności za zakup dokonany przez Partnera. Partner dokonuje zakupu zgodnego z celami statutowymi Fundacji. Sklep wystawia fakturę przelewową. Partner wysyła na adres Fundacji faktury z pieczątką i podpisem oraz opisem na odwrocie wraz z wydrukowaną i wypełnioną umową przekazania darowizny rzeczowej. Po otrzymaniu dokumentów, faktura przelewowa opłacona zostanie bezpośrednio przez Fundacje.
Kiedy zostaną wypłacone zgromadzone środki?
Po ogłoszeniu wyników zbiórki z 1% podatku (czyli po 15 listopada), w swoim Panelu Partnera, Partner tworzy Umowę darowizny i przesyła do Fundacji. Po jej otrzymaniu, w terminie maksymalnie 21 dni roboczych, Fundacja przeleje środki na konto bankowe Partnera.
Jak partnerzy rozliczają się z zebranych pieniędzy?
Po otrzymaniu od Fundacji pieniędzy na konto bankowe, Partner w terminie 1 miesiąca przesyła Sprawozdanie wraz z kopiami faktur, opisanych na odwrocie: co zostało zakupione i w jakiej kwocie dana faktura została zrefundowana ze środków z 1% podatku od Fundacji Studenckiej „Młodzi-Młodym”.